Hälsning till er i ”hota-gruppen” – det är väl ett bättre namn på den…

De personer i borreliaföreningen som har hittat på absurda lögner om mig och om världsprotesten och försökt sabba förtroendet för mig nationellt och internationellt, borde verkligen skämmas ögonen ur sig.

https://borreliablogg.wordpress.com/2014/05/16/sverige-valde-inbordeskrig-istallet-for-varldsprotest/

Ni som inte är blockade av dem kan använda lite civilkurage och ställa dem mot väggen. Kräv bevis för allt de har hittat på om mig och protesten. Kräv sedan omedelbar avgång från alla deras positioner, från allt inflytande i föreningen o.s.v. Skriv till hela styrelsen och begär detta. Det är er rättighet som medlemmar att inte någon olämplig person som förstör ett viktigt arbete har fortsatt inflytande där.

Det internationella samarbetet kommer inte att återupptas med föreningen så länge den maktgalna primadonnan och hennes närmaste knähundar härjar, kontrollerar och skrämmer folk till tystnad. (Flera medlemmar har hört av sig till mig och berättat hur det är i gruppen numera.)

Ni som är tysta….

Vad är ni rädda för att förlora? En mycket liten människas gillande?

Gemenskapen? Det finns en annan grupp där ni kan gå med, där det inte råder diktatur.

Vad väntar ni på? Är det rätt att oskyldiga döms och avrättas utan rättegång? Eller?

Ni som skyller på att ni är ”för sjuka” för att ställa upp för era vänner när de utsätts för grova orättvisor – tänk om jag hade tänkt så, då hade ni inte fått någon världsprotest… Jag var sjukare än nånsin när jag startade den – för er skull.

5 responses to “Hälsning till er i ”hota-gruppen” – det är väl ett bättre namn på den…

  1. Tycker du det är rätt att uppmana till splittring? Jag har själv skrivit massor i denna blogg och bidragit på många sätt men fick inte ens förklara varför jag lämnade och tappade allt förtroende för dig.
    Det är uppenbart inte kampen för en bättre vård som driver dig för då skulle du inte fortsätta att söka bråk, splittring i blogginlägg. Du bråkar med dom som såg till att en demonstration genomfördes, för att du inte fick betalt för resa, kost osv till densamma. (skärmdumpar finns)
    Vem ska skämmas egentligen?

    • Du brydde dig inte om att fråga mig om vad som var sant innan du försvann. Hur kan du ens tro på A’s absurda lögner? Vad skulle jag ha att vinna på allt hon har anklagat mig för? Och varför vill hon låtsas höra till världsprotesten efter att ha förtalat både den och mig? Be henne visa sina hemliga ”källor” så avslöjas hennes fula spel bakom era ryggar. Hon ljuger om precis allt, och jag har alla bevis på min sida och det finns hur många personer som helst som kan intyga att min version är sann. Varför tar du parti för en så ynklig människa som har sjunkit så otroligt lågt för att försöka skaffa sig lite makt? Är det för att hon har gett dig en smula makt i gruppen? Var det verkligen värt det? Jag trodde du var betydligt större och mer renhårig än så…. Jag uppskattade vårt samarbete massor, såg dig som en av mina finaste vänner, och är ledsen för att du har blivit så totalt förd bakom ljuset. Hoppas att du en dag inser vilken missbedömning du har gjort i fråga om detta. Jag är oskyldig till anklagelserna, och vill bara att sanningen ska komma fram så att inte mer sabbas än vad A redan har förstört bakom ryggen på mig. Jag har redan redogjort för alla detaljer i det andra inlägget. Detta med den utlovade resan var som sagt inte orsaken utan bara sista droppen i en lång rad händelser. Till slut kände jag att: enough is enough. Så här behandlar man inte folk. Den som har splittrat är A – som kastade ut mig utan att låta mig reda ut allt. Enda sättet jag har att nå er på nu är via bloggen.

  2. Nej det är ENDAST ditt beteende som gjorde att jag var tvungen att lämna, jag påtalade flera gånger att borreliafrågan inte får skadas av interna konflikter ändå så går du ut med ett blogginlägg att det startas inbördeskrig.
    Du har även försökt sabba demonstrationen genom att försöka påverka Dr X medverkan, på vilket sätt gynnar det borreliafrågan?
    Jag tycker det är tråkigt att du väljer konfrontation och söker splittring, när du uppmanar andra att gå dina ärenden för att förstöra ännu mer så har du gått väldigt vilse och förstör mer än vad du gör nytta.

    Jag ska visa min storhet och lämnar igen dig och dina privata vendettor för att verkligen förändra borreliasjukas möjligheter inom vården.
    Hoppas ändå att du kommer till sans och förstår vad du gör.

    • Ta en titt på vad du och dina nya ”vänner” sysslar med… Till slut tröttnar nog många fler än jag på A’s primadonnafasoner och vill ägna sig åt sakfrågan istället för en massa tjafs. Du vet inte allt som har hänt, eller hur saker har formulerats, så om jag var du skulle jag sluta göra antaganden och fälla domar om sånt du inte känner till annat än ryktesvägen.

    • P.S. Hörde att ni var hela 6 personer som terroriserade en vän tills hon tog bort en länk till bloggen. Hur vansinnigt rädda är ni egentligen för att sanningen ska nå ut? Det blir svårt för A att behålla sin ställning när allt kommer till ytan som hon har gjort… Blir ännu svårare för någon av er att få något förtroende av nån i dessa sammanhang.

Kommentera

